Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu

Weer een verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Hooi!

De afgelopen week heb ik niet heel veel gedaan, beetje in de tuin geluierd wat gewinkeld en mijn kamer helemaal opgeruim en mijn koffer weer ingepakt, omdat ik naar Marshall zou gaan verhuizen. Daarna kwam Martijn die ons zou brengen even vertellen dat ik het weekend toch nog zou verblijven in Robinroad, nou PRIMA extra gezellig nog! Dus mijn spullen konden weer uitgepakt worden. En onze nieuwe huisgenoot zou aankomen.
Ik vind het nu ook jammer om naar een ander huis te gaan omdat ik het erg goed met mijn huisgenootjes kan vinden. We hebben vrijdag gebraaid en gepokerd en jawel ik kan nu ook pokeren! Dat was erg gezellig. ik heb Koodoo biltong op, en een koodoo filet ( dat is een mega groot hertachtig dier). Smaakt lekker! Dat is typtisch Afrikaans. Hoe later hoe gezelliger het werd en ik werd zelfs bekogeld met een maiskolf door mijn lieftallige huisgenoot Charlotte!
Zaterdag hebben we overdag rustig aan gedaan en boodschappen voor Tom zijn afscheidfeestje. Dit hebben we goed gevierd! En zondag dus ook weer rustig aan gedaan. En s avonds bij Terry en Sanne een filmpje gekeken.
De volgende dag had ik afgesrpoken om met Terry en Sanne mee te gaan naar hun stage. De vorige keer had ik afgezegd omdat het erg vroeg was, maar deze keer had ik beloofd dat niet te doen en daar heb ik me aan gehouden. Om half 7 ging de wekker en hup er uit en op naar een Township aan de andere kant van de stad, waar de school zich bevind waar zij stage lopen.
Ik vond het erg heftig wat ik allemaal zag, dat is een totaal andere wereld dan waar wij in leven. We zijn zo verwend.
Eenmaal op de school aangekomen, kwam het eerste groepje kinderen om bijles te volgen. Ze krijgen hulp bij rekenen, lezen en Engels. Veel kinderen lopen enorm achter, maar het is goed dat we daar een steentje aan kunnen bijdragen! Dit was dan ook weer een leuke ervaring.

Eenmaal weer thuis hebben Terry, Sanne en ik ons even opgegeven voor een weekendje naar Hermanus waar we in een kooi kunnen zwemmen met haaien, een walvis boottocht krijgen en nog meer dingen gaan bezichtigen. Dus weer wat moois voor de boeg!
Nu is mijn laatste avondje in Robinroad samen met Thijs en morgen verhuizen we naar Marshall. Misschien wordt dit nog gevierd.


Tot Siens!

  • 27 Augustus 2012 - 20:16

    Ben En Laurien:

    Hoi Joyce,

    Goed van jou, dat je nu wel je bed uitgekomen bent!!
    Kan je alvast wennen voor volgende week. haha.
    Eind van het jaar hopen wij samen koodoo met je te eten.

    xx

  • 28 Augustus 2012 - 15:55

    Mieke Van Den Brand:

    Hoi Joyce,

    Ik hoor wel dat je het daar goed naar je zin hebt.
    Geniet er maar lekker van, want het is zo weer voorbij.

    Groetjes,
    Mieke van den Brand

  • 29 Augustus 2012 - 11:27

    Sanne :

    Hoi Joycie!
    Leuk om al je verhalen te lezen. Ik hou je site vanaf nu goed in de gaten.
    We hebben net al fijn geskypt! Was gezellig! Veel plezier en spreek je snel weer op Skype.
    Groetjes daar! Liefs xxxx

  • 01 September 2012 - 19:09

    Jannie Toelen:

    hoi joyce
    ik lees dat je het erg naar je zin heeft daar in marshall ik hoop dat je het in robinroad ook leuk
    gaat vinden maar je zult daar ook iets moeten doen op je stage dan word het misschien anders
    dan alleen maar feesten en lekker liggen luieren ik hoop dat je er veel van op steekt
    het lijkt mij heel interesan om daar de kans te krijgen en dat je zo de mensen daar iets bij kunt brengen
    laten wij hopen dat je het heel leuk blijf vinden ik vind het zo leuk om jou verhalen te lezen ik geniet er
    van ik ben vrijdag bij je opa wezen werken en hierbij de groetjes van hem
    groetjes van jannie toelen uit gemonde en ik mail wel weer een keer

  • 02 September 2012 - 21:30

    Inge:

    Nou schatteke, de afgelopen week niet veel gedaan?!
    Ik lees toch echt iets anders haha.
    Wat maak je daar veel mee en wat ben jij actief bezig zeg.
    Je zult daar veel tegen komen en ook zoals je zegt, soms wat minder leuke dingen.
    Maar je geeft er een positieve draai aan, en mooi dat jij ze daar bij kunt helpen!

    Door al die verhuizingen leer je wel veel huisgenootjes kennen hé.
    En als ze je een beetje voor de gek houden, heb je wel mooi spulletjes weer netjes bij elkaar hihi!
    Nou alvast veel succes met je stage en hoop snel iets van je te horen.

    Dikke knuffel xxxxx


  • 03 September 2012 - 14:18

    GONNIE:

    Hai Joyce,

    Zo te lezen maak jij het daar wel... lekker feesten en vanalles beleven met die wilde dieren.(en jongens)
    Ik vind het leuk om je reis -verslagen te volgen en doe dit met veel plezier.

    Kun je in Marshall zo over straat of heb je altijd een auto en iemand nodig om mee op pad te gaan.
    Ik heb eens gehoord dat Afrika toch best gevaarlijk is???

    Hoe gaat dat bij jou???

    Ik hoop dat je een leuke stageplek hebt en dat je het daar prima naar je zin krijgt.

    Groetjes
    Gonnie

  • 04 September 2012 - 20:08

    Joyce Van Doremalen:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

    En Gonnie we kunnen hier gewoon op straat lopen, want de buurt is hier gewoon goed. In de townships is dat een ander verhaal. Daar is ook veel meer criminaliteit. En s'avonds wordt ook afgeraden om over straat te lopen in het algemeen. Dus pakken ook altijd de taxi om op stap te gaan.!

    xx

  • 04 September 2012 - 20:08

    Joyce Van Doremalen:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

    En Gonnie we kunnen hier gewoon op straat lopen, want de buurt is hier gewoon goed. In de townships is dat een ander verhaal. Daar is ook veel meer criminaliteit. En s'avonds wordt ook afgeraden om over straat te lopen in het algemeen. Dus pakken ook altijd de taxi om op stap te gaan.!

    xx

  • 06 September 2012 - 16:02

    Marion En Jan:

    Wat fijn dat je het goed naar je zin hebt daar in Zuid-Afrika. Ben je al een beetje verliefd op het land.
    Ze zeggen als je van dat land houd je er je hele leven naar zult terug keren. Zit je al op je nieuwe stekkie? Bevalt de stage? Ja je zult best heftige dingen meemaken maar dan ben je ook dankbaar dat we het in Nederland zo goed hebben.


    groetjes jan en marion

  • 06 September 2012 - 21:05

    Joyce:

    Ja ik begin wel aardig verliefd op het land te worden, en ikd enk met de dingen die ik nog allemaal ga zien het nog erger wordt! Ik ben vandaag overgehuist naar mijn nieuwe stekkie, en slaap vannacht nog in het grote huis. En dan morgen ga ik er echt vast wonen.
    Maandag begint mijn stage echt dus ben heel benieuwd!

    Ik vind het leuk dat jullie mijn verhalen lezen!
    Ik schrijf snel weer een nieuwe!!

    xx Joyce

  • 08 September 2012 - 19:59

    Cocky:

    Hoi joyce fijn dat het zo goed gaat. Wat een waarghals ben jij met die tijger. Mijn zoon heeft dat ook gedaan was ik niet blij mee. Geniet ervan en veel plezier. Ik blijf je volgen. Groetjes nu

  • 21 September 2012 - 07:48

    Petra:

    Hoi Joyce,
    Nou ook een berichtje uit Gemonde (je kent dat dorpje toch nog wel?!)
    Ik lees in je verslagen dat je heel veel spannende dingen meemaakt. Volgens mij is het van 's morgens vroeg tot 's avonds laat genieten daar In Afrika. Verder zal het een openbaring zijn wat je daar meemaakt in die weeshuizen. Je zou ze allemaal wel mee willen nemen naar huis. Maar helaas kan dat niet.
    Ik wens je nog heel veel plezier daar. Groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Joyce

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 8218

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Mijn stage in Port- Elizabeth!

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Port- Elizabeth!

Landen bezocht: