Hallo Marshall, en halloo Stageee - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu Hallo Marshall, en halloo Stageee - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu

Hallo Marshall, en halloo Stageee

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Zo, ik ben nu alweer twee weken in Marshall Road. En vandaag is ook de laatste nieuwe huisgenoot aangekomen dus we zijn nu helemaal compleet! We zitten hier met 12 mensen in het huis. En ik zit samen met Thijs in het appartementje naast het grote huis. dat zit er aan vast en door de achterdeur zijn we in de zelfde tuin. Dus de meeste tijd zit ik nog gewoon in het grote Marshall huis tussen mijn gezellige huisgenoten. Ik heb ook een auto gehuurd met Carl, Edo en Sabine.

Ik moet even goed nadenken wat ik de afgelopen twee weken allemaal gedaan heb. Maar in ieders geval gewinkeld, nog een keer naar seevieuw( game park waar je tijgers en zo kunt aaien) geweest en de week er op naar addo elephant park. Dit is echt een mega groot park met een heleboel olifanten, zebra's, kudu's, zwijnen enz. er bleken ook leeuwen en luipaarden te zitten, maar die hadden we natuurlijk niet gezien. Op het einde werd het ook saai want we zagen alleen maar bosjes. Dus toen zijn we snel het park door gereden, en bij cubana (een strandtent) hebben we toen wat gegeten met z'n vieren. En zo door naar huis. die week was de week van de kennis making op stage voor iedereen. Ik dacht dat ik maandag kennis ging maken, maar helaas ze konden niet dus werd het woensdag. Ik ga stage lopen bij Protea child care centre. Toen mocht ik ook nog eens kiezen of ik donderdag zou beginnen of maandag. En Anton een beer van een vent die veel te snel engels praat zag al aan mij dat ik liever maandag wilde beginnen. Dus had ik nog meer dagen vrij! wat heb ik het toch goed he!
Vrijdags hadden we boozecruz. dit was een dubbeldekker waarmee we door Pe reden langs wat kroegen en clubs. maar liefst 4! Dat was erg gezellig. Zaterdag hadden we gebraait bij mijn oude stekkie Robin Road. En ik en mijn exhuisgenoten waren natuurlijk blij elkaar te zien. Ik schrok wel toen ik binnen kwam, want het was gewoon netjes en schoon. Dit kwam doordat er nieuwe meiden aangekomen zijn die erg netjes zijn. Maar de braai was geslaagd en daarna zijn we nog op stap geweest. En de volgende dag was een brakke dag en hebben we gezellig met z'n alle film gekeken onder het genot van nacho's. Daarna ben ik vroeg naar bed gegaan, omdat ik maandag (vandaag) mijn eerste stage dag had.

Maandag ochtend half 7 ging mijn wekker, die had ik een paar keer gesnoozed en toen ging ik om 7 uur toch maar mijn bedje uit. en om kwart voor 8 wilde we aan rijden naar onze stages, hoorde we ineens een raar geluid uit de auto komen. Bleek onze band lek te zijn! Eerste stage dag kon ik niet te laat komen, dus toen ben ik met andere huisgenootjes mee gereden en was ik op tijd. Mijn stage is erg dichtbij dus dat scheelde. Maar eenmaal aangekomen op stage, was mijn begeleidster natuurlijk op zijn afrikaans lekker op tijd.. Niet dus. Maar toen heeft Anton me nog even voorgesteld aan wat mensen en wat kinderen. Daarna heb ik vrij weinig gedaan en het was eigenlijk ook enorm saai. Ik moest allerlei dingen lezen, en ik kon moeilijk mijn ogen open houden. Maar de tijd vloog wel voorbij.
Mijn huisgenoten zijn allemaal later klaar dan mij dus ben ik maar naar huis gelopen, en dat was best fijn. Kwartiertje lopen en ik was weer thuis.
Eenmaal thuis kwamen de anderen ook een voor een binnenstromen. En Lisanne kwam met het idee om te gaan sporten, en daar had ik wel zin in. we dachten dat we een of andere dansles zouden krijgen. maar wat bleek ja we gingen gezellig op de steps, met allerlei oudere vrouwen. Dus dat was uiteindelijk toch best leuk. En megaaa zwaar. het was namelijk ook al weer een hele tijd geleden dat ik gesport had. Maar ik ben van plan het sporten aan te houden, zodat ik toch een beetje fit blijf. Dus ik laat jullie snel weten of het nog gelukt is!

Nu ga ik lekker naar bed en ik laat snel weer iets van me horen!

Doeiiiiiii!!!

(band lek eerste stage dag)

  • 11 September 2012 - 19:01

    Laurien:

    Hey meiske,

    Je bent alweer bijna 4 weken van huis en wat heb je daar, in het verre Zuid Afrika, al veel gezien.
    Zoals ik van je hoor en lees, mooie en minder mooie dingen. Ik wens je veel succes met je stage en weet zeker dat jij een positief steentje bij zal dragen aan het welzijn van de kinderen in het tehuis.

    xxjes

  • 12 September 2012 - 19:23

    Cindy En Inge:

    Wat een belevenis Joyce, op je eerste stage dag!
    We merken dat we veel op je site kijken, omdat je we je al ff niet meer gesproken hebben helaas.
    Gelukkig worden we wel op de hoogte gehouden door onze vriendinnen en natuurlijk door je stukjes te lezen.

    Zit je wel samen met iemand op dezelfde stageplek of zit jij op jou locatie alleen?
    De eerste dagen is altijd wennen met stage,maar hopelijk komt daar snel verandering in, dat jij je ogen uitkijkt, ipv dat ze dicht vallen haha.

    Cindy zit hier met een gekneusde voet op de bank, dus die heeft ook (lekker) wat dagen vrij!
    Verder gaat het goed met ons, en willen we snel bij kletsen op skype, facebook of whatsapp!

    Knuffie van ons xxxxx

  • 12 September 2012 - 21:35

    Tonnie En Mari:

    Ja Joyce.....er moet nu dus écht gewerkt worden!
    Wat moet het toch geweldig zijn om 'n tijd in zo'n land te mogen verblijven. Geniet er volop van!
    Groetjes

  • 15 September 2012 - 13:05

    Riatoelen:

    Hoi joyce

    Zo te Lezen heb jij het goed naar je zin.
    Nu zal er gewerkt moeten worden maar dat zal wel lukken.
    succes ermee.







  • 19 September 2012 - 18:55

    Carla Aarts:

    Hoi Joyce,

    Ik lees met veel plezier je verhalen en vind het leuk dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ik hoop dat je een fijne stage hebt en veel ervaring op zult doen.
    En niet te vergeten ook nog kunt genieten van de tijd dat je daar bent.
    Geniet er van en we blijven je volgen!
    Gr Carla.

  • 23 September 2012 - 22:40

    Thea Van De Ven:

    Dag Joyce,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Je bent wel dapper hoor al die enge dingen met die dieren.
    Leuk dat je echte stage werk nu begonnen is en dat je het zo gezellig hebt met al je huisgenoten.
    Geniet van alle leuke en bijzondere dingen die je nog gaat zien en meemaken.
    We blijven je volgen.

    Groetjes Toon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Joyce

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 8221

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Mijn stage in Port- Elizabeth!

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Port- Elizabeth!

Landen bezocht: