Alweer 1,5 maand in Zuid-Afrika!! - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu Alweer 1,5 maand in Zuid-Afrika!! - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu

Alweer 1,5 maand in Zuid-Afrika!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport



De tijd vliegt voorbij!
Ik heb alweer even niets van me laten horen. Maar hier weer een update van wat ik allemaal gedaan heb. Ik ben het weekend van 14, 15 en 16 september naar Hogsback geweest. Dit is een heel mooi gebied met mooie natuur. En waar veel backpackers komen. We verbleven dan ook in een backpackers hostel. We waren de donderdag voor we vertrokken nog op stap geweest. En dat was iets te laat geworden. Dus ‘s morgens om 8 uur nog mijn spullen in pakken en toen om 9 uur verzamelen bij Martijn. Wij waren ietsje later. Eenmaal compleet vertrokken we met twee auto’s. Edo, Carl, Sabine en ik in onze eigen auto. En de rest in Martijn zijn Jeep. We waren met 10. Dit was een erg gezellig groepje.
Eenmaal aangekomen reden we meteen de bergen in en zochten we de watervallen op. Hierbij hebben we een kampvuurtje gestookt en worst gebakken. Het was echt super mooi. We zaten boven bij de waterval en het uitzicht was prachtig! Hierna zijn we weer naar ons hostel gegaan en sommige van ons hebben een drankje genuttigd. Ik was nog redelijk moe van de vorige avond dus ik deed rustig. De volgende dag stond er een wandeling op de planning. En ik dacht dat wordt een mooie rustige berg tocht. Maar nee, we moesten klimmen en klauteren. En het begin was erg stijl en we moesten naar beneden. En ja hoor ik gleed naar beneden van de berg, samen met Barbara. Dit was natuurlijk voor de rest van de groep hilarisch, en zelf kon ik er ook wel om lachen. Ik had alleen wel mijn zij afgeschaafd, want ik gleed langs stenen naar beneden. Het was erg mooi, maar op een gegeven moment had ik het echt gehad, want dat is niks voor mij zo lang door de bergen wandelen, en dat ik steeds moet opletten waar ik moet lopen om niet van de berg te vallen. Eenmaal eindstemming bereikt had ik toch een voldaan gevoel. En iedereen was kapot. Daarna hebben we lekker gegeten, en kon het feesten beginnen. Er was niet heel veel te doen, maar het was toch gezellig. De volgende dag hebben we nog even van de zon genoten en zijn we rustig aan terug gereden. Het was een super weekend!
Maandag begon stage weer, en het is nog allemaal even zien wat er moet gebeuren. Ik ben naar de school gegaan om te kijken wat de kinderen daar doen, en hoe ze les krijgen. Dus dat was wel leuk. De kinderen zijn heel erg aardig en willen van alles van je weten. Ook krijg je veel knuffels van de kinderen. Mijn collega’s zijn ook erg vriendelijk en ik kan het heel goed vinden met mijn begeleidster. We lopen vaak samen naar huis, want ze woont 2 straten verder. Op vrijdag is ze mee naar mij gegaan, en heeft ze mee gegeten. We stelden voor of ze ook mee een drankspel deed en daar was ze wel voor in. Ze drinkt normaal gesproken nooit, dus ze was ook al redelijk snel aangeschoten. Ik voelde me een beetje lullig, maar ach ze is 26 dus ze kan goed op zich zelf passen. Wij zijn toen nog op stap geweest. En zaterdag ook. Ik weet niet precies meer wanneer ik wat heb gedaan.
In de loop van de week viel het me op dat er steeds meer insecten op mijn kamer zaten, en ook op mijn deken. Ik had het hier over op stage en de beschrijving die ik gaf van de dieren, duidde op KAKKERLAKKEN. Dus ik was hier echt van geschrokken en heb meteen Joe gebeld of hij mijn kamer kwam besproeien met antikakkerlakken gif. Hij is twee keer geweest en ik zag er een hoop dood liggen. De donderdag toen ik vrij was, was ook Janet onze schoonmaakster er en ik vroeg haar om advies. En zij vertelde mij dat het geen kakkerlakken waren. Dus ik was helemaal opgelucht. Het bleken andere insecten te zijn. Maar wat dat weet ik nog steeds niet. In ieders geval geen Kakkerlakken. Dus daar was ik al heel blij om. Ik had namelijk ook twee nachten bij Femke mijn huisgenootje geslapen, omdat ik niet meer tussen de kakkerlakken durfde te slapen.
Vrijdags hadden we een townshiptour. Ik was hier erg benieuwd naar, want dat is toch het arme gedeelte van PE. We waren daar een soort van attractie, want we liepen met een grote groep blanken door walmer township waar alleen maar colord mensen wonen. Maar veel inwoners waren super vriendelijk. We zijn ook een shag in geweest waar een oud vrouwtje woont met haar zieke man. Ze was erg blij dat we er waren en we hebben haar ook allemaal een kleine bijdrage gegeven. Daar was ze ook erg blij mee!! Ze zei dat ze daarvan avond eten kon kopen. Dus als wij dit geld niet gegeven hadden, had ze helemaal geen eten die avond. Daarna gingen we naar een lokale bar in de township en daar werd het al snel gezellig. We gingen de typische Hollandse polonaise houden en dit was erg grappig. Ook hebben we wat gedanst met de lokale mensen daar. Na wat gedanst en gedronken te hebben vertrokken we naar een jeugdcentrum waar eten voor ons klaar gemaakt werd en we een GEWELDIGE dans voorstelling te zien kregen. Na het eten kakte ik helemaal in en zijn toen met een paar naar huis gegaan. Daar zat lisanne met smacht te wachten om te gaan stappen, dus ik was alweer snel wakker geworden en toen zijn we nog gezellig naar Beliza gegaan. Een club waar we vaak te vinden zijn. Een of andere crazywhiteboy kwam draaien en de muziek was ook erg leuk. Toch bleef ik moe maar ondanks dat was het weer een top avond. Zaterdag was iedereen al best vroeg op behalve Thijs en ik. Dat is het voordeel dat wij apart zitten van het grote huis! Wij hebben heerlijk uitgeslapen. en alles was netjes en opgeruimd. Smiddags hield lisanne een feestje voor haar collegas van stage en savonds hadden wij een feest voor iedereen die wilde komen. Dit was ook weer een geslaagd feestje. Ik was het zwembad ingeduwd door Jaap, maar ik liet me natuurlijk niet alleen vallen en nam hem mee. Het feestje ging nog even door en langzaamaan ging iedereen naar bed.
Zondag was een rustige dag en het was prachtig weer!! Dus we hebben lekker aan het zwembad gelegen en rustig aan gedaan. Nu lig ik mijn verslag te typen op het balkon met uitzicht op de zee. Ik zeg: ‘Beter kan niet’.
.


  • 30 September 2012 - 19:27

    Elle Verhoeven:

    Nou Joyce
    Je hebt weer veel gezien en gedaan. Fijn dat het zo goed gaat ! Groot gelijk dat je van alles gaat bezichtigen. Nu ben je er toch. Feesten kun je daar toch ook wel goed... zo te lezen. Nog veel plezier en ik wachten met smacht op je volgende verhaal ! En foto's! X elle verhoeven

  • 30 September 2012 - 19:27

    Elle Verhoeven:

    Nou Joyce
    Je hebt weer veel gezien en gedaan. Fijn dat het zo goed gaat ! Groot gelijk dat je van alles gaat bezichtigen. Nu ben je er toch. Feesten kun je daar toch ook wel goed... zo te lezen. Nog veel plezier en ik wachten met smacht op je volgende verhaal ! En foto's! X elle verhoeven

  • 30 September 2012 - 19:49

    Denise:

    joyce fijn dat je het zo goed naar je zin heb daar. Kei leuk die verhalen elke keer.
    We missen je wel hier hoor maar nog heel veel plezier.
    xxx

  • 30 September 2012 - 19:59

    Je Moedertje:

    Hey Loiske,

    Weer van alles meegemaakt de afgelopen weken.
    Ik kijk ernaar uit om ook naar Zuid Afrika te komen.
    Veel succes met je stage!! en geniet van het mooie Zuid Afrika.

    kusjes


  • 02 Oktober 2012 - 12:12

    Andrea:

    Hey Joyce
    Een heel verhaal om te lezen, maar wel heel fijn om te lezen dat je van alles onderneemt en veel gaat bekijken.
    Maar vooral dat je het prima naar je zin hebt daar in zuid-afrika.
    Veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Andrea

  • 02 Oktober 2012 - 12:12

    Andrea:

    Hey Joyce
    Een heel verhaal om te lezen, maar wel heel fijn om te lezen dat je van alles onderneemt en veel gaat bekijken.
    Maar vooral dat je het prima naar je zin hebt daar in zuid-afrika.
    Veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Andrea

  • 04 Oktober 2012 - 19:32

    Cindy En Inge:

    We hebben al regelmatig zitten kijken of er weer 'n verhaaltje bij stond.. maar hier issie dan!
    Wat gaat de tijd snel zeg!!! Ik zou nog niet zeggen dat er alweer anderhalve maand op zit!
    Alhoewel wij en je vriendinnen je echt voort beginnen te missen hoor!

    Telkens als ik je verhaal weer lees, lees ik dat je iedere dag nog iets mee maakt, zoals die kakkerlakken, leuke avonden en 't helpen van een ouder vrouwtje. Wat leuk! Zo zie je maar wat je voor anderen kunt betekenen!
    Fijn dat je goed contact hebt met je stagebegeleider en lekker jezelf kunt zijn!

    Geniet van deze bijzondere tijd lieve vriendin.
    xxx knuffel

  • 26 Oktober 2012 - 20:28

    Mari Smits:

    Dat ziet er allemaal geweldig uit wat je daar meemaakt. Lijkt ook wel wat op Schijndel...beetje elke avond in het weekend gaan stappen haha..
    Ik begrijp wel dat je het allemaal geweldig naar je zin hebt en dan vliegt de tijd natuurlijk voorbij! Het is januari voor je er erg in hebt.
    Voor het zover is zul je nog wel veel meemaken, we zijn dan ook weer erg benieuwd naar je volgende verhalen. Geniet ervan!!!!!

    groetjes uit Gestel
    Mari enTonnie

  • 31 Oktober 2012 - 19:45

    GONNIE:

    hEY jOCE,

    ZEG DOEN JULLIE NOG IETS MEER DAAR ALS FEESTEN???
    ZO TE LEZEN HEBBEN JULLIE WEL NAAR JE ZIN DAAR.
    IK WORD ER WEL EEN BEETJE JALOERS VAN, VANALLES GAAN BEKIJKEN EN EN HOOP LEUKE DINGEN DOEN.

    GENIET ERVAN... EN HET BEGINT AL AF TE TELLEN TOT JE FAMILIE ER OOK VAN KAN GENIETEN.

    GROETJES
    TOON EN GONNIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Joyce

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8226

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Mijn stage in Port- Elizabeth!

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Port- Elizabeth!

Landen bezocht: