Goei levuhhhh!! - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu Goei levuhhhh!! - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Joyce Doremalen - WaarBenJij.nu

Goei levuhhhh!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Hooii!!

Nou ik ben hier nu al wat daagjes meer en ik heb het nog steeds prima naar mijn zijn. Wat heb ik in de tussentijd gedaan? Nou ik ben Zaterdag met Terry, Sanne en Rob naar Seeview geweest. Dit is een game park. Je rijd daar met je auto in en dan kom je in de wildernis. Er liepen daar dan ook giraffen over de weg en antilopen, zebra's enz. ik heb de girafffen van erg dichtbij gezien. Toen besefte ik ook dat ik echt in Zuid- Afrika ben. Dat was erg mooi!
Na dat we de route gereden hadden kwamen we bij een restaurant en daar onder zaten tijgers, leeuwen, luipaarden, hyena's en servals. Deze kon je tegen betaling aanraken en bij ze in de kooi, die kans lieten wij niet aan ons voorbij gaan. Voor 600 rand kon je bij al de dieren in de kooi. dat is hier 60 euro. Ik denk dat dat in Nederland niet voor die prijs zou kunnen.
Toen het zover was werd ik toch wel een beetje zenuwachtig, want het blijven wilde dieren. We begonnen bij de zwarte luipaard, maar die zag er best wel gevaarlijk uit, hij ging iedere keer in de aanval. Hij vloog mij en de rest om onze benen en bij Terry hing die in haar haren, Terry was zo'n bikkel en ook helemaal niet bang!! Maar hij zetten gelukkig zijn klauwen niet uit. Ook heeft hij aan mijn tenen gelikt haha. De vrijwilligers van daar vertelde dat de zwarte luipaard het wildst was en we het ergste dus gehad hadden. Dus dat viel al weer mee. Nou de rest was ook erg leuk en de tijgers waren ook erg speels het was namelijk etenstijd en ze hadden eigenlijk geen zin meer om relaxt te liggen en geaait te worden. DUs die renden in het wild rond. Toen riep een vrijwilliger wie wil er op de foto er ligt er een en die kans heb ik gepakt, en zo sta ik met mijn lievelingsdier toch nog op de foto en heb hem kunnen aaien. Mijn dag kon niet meer stuk!

Na de dieren gezien te hebben zijn we met z'n vieren gaan koken en hebben ook samen gegeten. Toen reden we naar mij en zaten mijn huisgenoten te pokeren. dit hebben we mee gedaan (ik niet want ik snap er nog niet zo veel van, hopelijk als ik terug kom dat ik er een kei in ben). Toen dat afgelopen was zijn we gezellig drank spelletje gaan doen en daarna op stap geweest! Dit was erg leuk geweest, en hebben er ook een hoop leuke foto's aan over gehouden.
Zondag heb ik weinig gedaan, want het was zaterdag een zware dag en avond geweest. En vandaag is het alweer maandag. Ik werd weer eens een keer wakker met een enorme koortslip dat is wat minder. Maar ook vandaag heb ik niet zo heel veel gedaan, ik heb goed uitgeslapen de troep van mij en mijn huisgenootjes opgeruimd, wat ik erg goed vind van mij zelf en wat geluierd op de bank! Ook nog even snel wat boodschappen gedaan met Charlotte, Terry en Sanne. En nu heb ik een lekker broodje hamburger voor me zelf gebakken met veel ui!

Ik verblijf niet lang meer in Robin Road, waarschijnlijk ga ik morgen of overmorgen naar mijn andere verblijf. En martijn wil me eerst mijn nieuwe huisgenoten leren kennen dus die zie ik waarschijnlijk morgen. zij komen morgen ook aan. 4 nederlandse studenten. Dus weer gezellig nieuwe mensen leren kennen, ik heb er zin in!

nou dit was het weer voor zover tot snell!

xxx

  • 20 Augustus 2012 - 19:55

    Laurien:

    Hoi Joyce,

    Het blijft fijn om te lezen dat je het goed maakt.
    Dat zou mooi zijn als je deze week nog naar je andere stekkie gaat. Ik hoor het wel als je gaat verhuizen. Dan woon je nog dichter bij Terry, Sanne, en bij het strand en de zee.

    Groetjes en xxxxxjes

  • 20 Augustus 2012 - 22:48

    Mari En Tonnie Smits:

    Ha Joyce,

    Bij wilde dieren in de kooi klinkt toch best erg eng!

    Groetjes en blijf genieten
    Mari en Tonnie

  • 20 Augustus 2012 - 23:33

    Jacqueline En Jan:

    Hoi joyce,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    We zullen jullie pap en mam ook wel een beetje in de gaten houden dat ze zich netjes gedragen nu jij weg bent.
    Wel leuk in zo'n dierentuin !!!
    Heb je wel een petje op tussen de apen? haha
    Veel plezier in je nieuwe verblijf.
    En we blijven je volgen op je avontuur!

    Grt Jacqueline, Jan en de kids

  • 21 Augustus 2012 - 18:16

    Jolanda Vd Sangen:

    Hee Joyce, wat fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    Ik hoop dat het volgende verblijf je goed bevalt. Maar dat gaat goed komen .
    Blijf genieten, en tot gauw

    groetjes uit Gemonde

  • 23 Augustus 2012 - 14:02

    Kylie:

    Haaa maatje! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Kijk weer uit naar je volgende verhaaltje, en aan groentes kom je niet te kort dat zag ik wel op die foto sjezus wan berg juin joh! xxxxxxxxxxxlloveyouuu

  • 24 Augustus 2012 - 15:12

    Cindy En Inge:

    Lieve Joyce,

    Ondanks we elkaar al een paar keer gesproken hebben, is het toch weer leuk om deze verhalen te lezen en goed op de hoogte te zijn van wat je daar allemaal doet en nog gaat doen.
    De foto's zijn erg leuk en zo krijgen wij ook een beter beeld hoe het eruit ziet daar :).
    We zijn benieuwd naar wat je nog meer te wachten staat, dus laat zeker wat van je horen.
    (Wat we ook even willen zeggen, is dat we het knap van je vinden dat je alles netjes houdt haha!)

    Geniet ervan xxxxx knuffel van ons

  • 25 Augustus 2012 - 17:17

    Vera:

    Hee Joyce,

    Leuke verhalen, fijn dat je het naar je zin hebt in Afrika! Geniet er maar van want de tijd is zo voorbij als het leuk is! Nog veel plezier en niet te gek doen daar :).

    xxx

    Vera

  • 26 Augustus 2012 - 18:10

    Prinses Laurentien:

    Hey toch gelukt met de foto's!! knap gedaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Joyce

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 8233

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Mijn stage in Port- Elizabeth!

15 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Port- Elizabeth!

Landen bezocht: